søndag 8. september 2013

Kjøkken

Vi har vært på hytta i helga, og gjett om det har vært nydelig! For første gang har vi sovet uten vekkerklokke, slik vi tidligere har gjort for å få flest mulig arbeidstimer ut av dagen. Visst har vi putlet litt på, men det var jo bare koselig!

Kjøkkenet er nå så og si helt ferdig. Fantastisk!! :-)
I dag kom nemlig listene under overskapene på plass. Som dere kanskje ser, så har vi valgt liggende lister, for å få mest mulig høyde mellom benk og overskap. Det var et tips vi plukket opp på en av Ikeas kjøkkenutstillinger.

Jeg er utrolig fornøyd med kjøkkenet. Det er blitt veldig praktisk og koselig om jeg skal si det selv ;-)
Sokkelen er bare 8 cm høy, noe som gir større høyde i skuffene. Jeg har derfor plass til Kenwood-maskinen i nederste skuff ved siden av kjøleskapet. Det er jo bare supert! Ellers så kan brusflaskene også lagres stående i nederste skuff, noe som også er veldig praktisk. 

"Kjøleskapsiden"







Gammel salmehylle etter min mormor og morfar

Min lille hjelper som straks blir 3 år <3
Dessverre hadde jeg glemt speilreflekskameraet mitt hjemme, så dette er «bare» mobilbilder. Muligens litt dårlig bildekvalitet...

Neste helg er det arbeidshelg IGJEN, utrolig hvor ofte de helgene dukker opp!! ;-)

13 kommentarer:

  1. Ble kjempebra :-) Var litt misunnelig på at dere var på hytta i helga!!!! Og en søt, blid hjelper du har :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk :) Neste helg er det jeg som sitter hjemme, og lengter til fjells ;-)

      Slett
  2. Flott kjøkken du har fått :) kjekt når alle lister er på plass og man kan ta i bruk et flott, nytt, praktisk kjøkken :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Karoline! Jeg må innrømme at det er veldig, veldig kjekt!! ;-)) Du har masse å glede deg til, selv om jeg ser at du har tyvstartet litt med kokkeleringen ;-)

      Slett
    2. Ja en liten tjuvstart måtte til ;)

      Slett
  3. Så flott dere har fått det, deilig følelse å være ferdig:-) nydelig jente og nydelig kjøkken!! Nå mangler bare en helgefri jobb, eller ke? ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Nina! Jeg er veldig fornøyd med både jenta og kjøkkenet ;-)
      Det blir ikke noen helgefri jobb på meg, nei... Jeg har jo verdens beste jobb, og kunne aldri tenkt meg et liv uten fødsler...!! :-)
      Men arbeidshelg hver 4. helg, DET hadde vært noe det!! :-))

      Slett
    2. Kan godt forstå at du ikkje vil skifte jobb nei... Må jo bare være heilt fantastisk å ta i mot alle disse små til verden:) var nettopp på fest i lag med ei kollega av deg, Marit:-) Hu er jo så koselig og behagelig!! Og Jormor Svanhild er slekta mi:-)
      Nå har eg nå fått meg en rein dagjobb, gått fra spl til miljøterapaut på time vgs, trivs veldig godt! Og deilig å ha helger og helligdager fri:) blir mange helger på hyttå!!

      Slett
  4. Gratulerer med flott, nytt kjøkken :-) Og for en nydelig kjøkkenhjelper du har -sånne er gull :-)

    SvarSlett
  5. For et herlig kjøkken!! Og steketakka er på plass og greier!
    Når du skriver om liggende lister - er det lyslister du mener? Lister under overskap er vel som regel liggende?
    Jeg misforstår sikkert? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Liv! Når du skriver det slik, så ser jeg selvfølgelig at det lett kan misforstås...! ;)
      Det jeg mener er at den «tynne, lange» siden av listen vender utover, slik at listen bare utgjør ca 1-2 cm under overskapet. Vet ikke om dette ble mer forståelig da , muligens jeg må ta et nærbilde for å vise ;)

      Steketakka er på plass ja, og er allerede brukt mye mer enn den noengang var hjemme!

      Slett
  6. Nå skjønner jeg hva du mener! :)
    Har ei steketakke jeg ikke bruker så ofte. Det blir noen sveler av og til. Den blir ikke med på hytta siden vi ikke har innlagt vanlig strøm, og aggregatet ikke leverer nok strøm til den. Får heller kjøpe ei stekeplate til bålpanna og steke sveler! :)

    SvarSlett