mandag 23. september 2013

Stua

Denne helga kom endelig nysofaen på plass! 
Vi har ventet med å kjøpe ny sofa til hytta var ferdig, slik at vi kunne se med egne øyne (og ikke bare på papiret) hvor stor plass vi hadde til rådighet. Det viste seg å være lurt, for jeg hadde egentlig veldig lyst på et bord som ville vært for stort :)



Sofaene er to tresetere av type Karlstad fra Ikea. Kjempefornøyd med de :)
Bordet er kjøpt på Skeidar, og er laget av en gammel dør. Jeg er veldig glad i å kombinere nytt med gammelt. Sidebordet stammer fra min mormor og morfar, og ble pusset opp en gang på 90-tallet.






Nå er det bare å finne et fint og lunt teppe til, og litt flere møbler. Og gardiner da, selvsagt.
Det tar tydeligvis tid å få alt på plass, men noe av kosen er kanskje å ta det litt etter litt? :)


10 kommentarer:

  1. Det ble jo bare lekkert smekkert :-) Er litt misunnelig på salongbordet ditt!!!! Hadde gjort seg på loftsstua på Steinbu :-) Takk for gode lapper i går :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk du :-) Jeg tror det blir hvor det er, jeg ;-)
      Rart hvordan det er blitt... Allerede søndag kveld gleder jeg meg til neste helg!! :-))

      Slett
    2. Her og :-) 4 dager til, så bærer det til fjells igjen. Er bare hjemme for å jobbe litt ;-)

      Slett
  2. Å, dere har fått det såååå fnt!! Liker de flotte detaljene veldig godt! Bordet likte også jeg veldig godt!
    Kjenner VELDIG godt til gleden og forventningene til neste hyttehelg! Det er vanskelig å ta vare på og nyte hverdagene, når det er helga man tenker mest på og gleder seg til! Prøver å bli flinkere til akkurat det å nyte dagen her og nå, men det er jammen ikke lett til tider....!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Liv :-) Ja, det er viktig å ta vare på øyeblikkene i hverdagen, det er jo hverdager det er flest av ;-)
      Ha ei fin helg

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Hej? Vi er i gang med at bygge hytte på Sjusjøen og leder efter den rigtige farve til beis på væggene. Hvilken farve har I på væggene i stuen? Den ser veldig fin ud :). På forhånd tak! Mvh Rikke

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Fargen er en komponert farge av flere andre farger. Du finner "oppskriften" på hyttesiden til Roger Samdal. Det er den fargen som han har brukt på gangen. Jeg er veldig fornøyd med fargen, den passer til alle jordfarger, og jeg tror aldri jeg kommer til å gå lei den! Lykke til! :-)

      Slett
  5. Veldig stilig hytte.. ;-)
    hilsen
    Ronny
    www.LEDonline.no

    SvarSlett