mandag 24. juni 2013

Helgas innsats!

Det var kjøkken som sto på for tur i helga!
Roger fikk god hjelp av svoger Jan Kjetil (som også har skrudd kjøkken i Steinbu, så han begynner å få god trening ;), noe vi satte veldig stor pris på!! :-)
Det ble derfor gjort et nokså bra framskritt. Kjekt!!

Fine porselensvasken er på plass <3


Vasken kom visst en cm eller to over vinduskarmen, så her må vi jukse litt og bygge vinduskarmen litt høyere, slik at det ikke vil samle seg vann her. 

Vi hadde fått den ene bankeplaten i feil farge, og det manglet et bankeskap. Det ville ta 10 dager før vi kunne få det kjørt opp, og det er for lang tid å vente. Siden vi selv skal levere tilbake benkeplaten, og få tak i benkeskapet, får vi gavekort på 500,- (det blir visst en klagesak). Hurra for Ikea, sier bare jeg!! ;-)

I midten her kommer komfyr

Kjøleskap til venstre
I tillegg til kjøkken ble det visst gjort litt andre ting også...

Gangen har fått lys! :-)
På badet nede skal vi ha Ikea innredning til vasken. Uheldigvis var de utsolgt for den i brunt, så da ble det til at jeg kjøpte en foreløpig nødløsning. Heldigvis var nødløsningen nedsatt fra 499,- til 99,- ;-)
Vasken måtte nemlig på plass, slik at rørleggeren får koplet kranen. Dette stativet kommer vi til å ta bort når vi får tak i innredningen vi skal ha. Den kommer om et par uker.



Denne innredningen blir det. 

Badet oppe fikk også innredningen på plass, også denne fra Ikea. Den er muuuligens akkurat litt for stor, så det blir spennende å se når glassdøra til dusjen kommer på plass. Enten går det akkurat, eller akkurat ikke ;-)
Baderomsvasken oppe
Selv fikk jeg tatt imot et par nyfødte barn i helga, og det er jo alltid en like stor opplevelse å få være med på! Men nå ser jeg fram til å bli med på hytta neste helg, slik at jeg også får svingt meg litt og gjort en innsats! Mor og far skal bli med, slik at vi får hjelp til barnepass. Jippi!! :-)

6 kommentarer:

  1. Her går det frammover ja :) ser ut til å bli kjempe flott :)

    SvarSlett
  2. Takk! :) Vi håper på å flytte inn til ferien, så det er jammen bra at vi har sein ferie ;)

    SvarSlett
  3. Dette blir kjempe bra :-D Klart dere er inne til ferien!!!!!!! Gleder meg til helga :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ja, håper på det! Jeg stiller med vaskebøtter, Pepsi Max og digg til alle som vil bli med på bøtteballetten ;-)
      I helga blir det kjøkken og behandling av gulv som gjelder!

      Slett
  4. Godt man er fleksibel, og tar ting som de kommer! Feil farge på benkeplata og manglende skap kan nok forårsake frustrasjoner, men dere finner løsninger og så ordner det seg likevel! Og så bra at nødløsningen på badet ikke kostet skjorta! Håper servantskapet passer ved dusjdøra! Noen ganger er det jo bare millimeter om å gjøre - får håpe de er på deres side! Blir stas med ferie i egen hytte, kan jeg tenke meg! :))

    SvarSlett
  5. Ja, man må jo bare ta ting som det kommer. Jeg lærte en ting da vi bygget huset, og det var å holde seg til planen! Ombestemmelser i siste liten angrer man seg som regel bare på, så derfor vippes jeg ikke så lett av pinnen ;-)
    Muligens er jeg litt sta også, som viiiiil ha det sånn og slik da ;-))
    Skal bli veeeldig kjekk ferie i år! Gleder oss til det!

    SvarSlett